sobota, 10 sierpnia 2013

Reklamy z udziałem siatkarek i siatkarzy

Witajcie! Dzisiejsza notka luźniejsza :) Pewnie niektórzy z Was wiedzą, że  moja praca licencjacka była m.in o reklamach z udziałem sportowców, teraz postanowiłem zagłębić się w tematykę czysto siatkarską. Jako, że reklam z udziałem Polaków jest niewiele będą to także reklamy, w którym wystąpili siatkarze i siatkarki z innych krajów.

Kolejność jest ważna, albowiem im dalej w las tym będą te najlepsze moim zdaniem.

Oczywiście jest w tym duża doza subiektywności, która przejawia się już na samym etapie selekcji reklam, starałem się, jednak wychwycić te elementy, które byłby kluczowe w kształtowaniu wizerunku, oraz przede wszystkim te, które miały pomysł i były najzwyczajniej w świecie zabawne.

Okocim z udziałem Zbigniewa Bartmana
Zaznaczam nie chodzi tu, o fakt, że występuję w niej Zbigniew Bartman. Uważam po prostu, że alkohol i sport się wykluczają. Przynajmniej w takim układzie, jaki był pokazany. Nie będę się rozpisywał, bo wiadomo o co chodzi :) Jakie wartości charakteryzują sport, a co powoduje spożywanie alkoholu. Nawet przy założeniu, że napoje wysokoprocentowe są też dla siatkarzy.


Nivea z udziałem Bruno Rezende
Prawie było dobrze. Jednak z każdą kolejną sekundą oglądania tej reklamy dziwiłem się coraz bardziej. Rozumiem jaki miał być zamysł, ale aż nadto wyolbrzymiono problem potliwości i zrobiono to w mało subtelny sposób. Czarę goryczy przelał zafałszowany obraz, Bruno to rozgrywający a nie atakujący. Obraz w reklamie przedstawia zupełnie, co innego.

To wyżej wymienionych miałem jakieś "ale". Dobra wiadomość jest taka, że pozostałe reklamy są bardzo dobre.

Pantene z udziałem Jaq Carvalho
Nie ma co pisać. Nie ważne, co by reklamowała Jaq i tak byłoby doskonale!

Gillette z udziałem Murilo
Wzięcie ma także Murilo, który wystąpił w reklamie do spółki z innymi sportowcami. Przede wszystkim podoba mi się pomysł reklamy. Gdy widziałem ją po raz pierwszy wywołała uśmiech na mojej twarzy i o oto, w tym wszystkim chodzi.

Linkem z udziałem Francesci Piccinini
Pierwsza reklama z udziałem Włoszki niezła. Mimo, że nie znam języka włoskiego, to i tak zrozumiałem cały dowcip. A ostatnia sytuacja ukazana w reklamie bardzo dobra!


Ponownie Linkem i włoska przyjmująca.Wydaje się, że w tej jest jakoś mniej zabawnie, to zadziałała jednak magia świąt :) Picci jako lekarka, pewnie nie jeden mężczyzna chciałby być na miejscu tego sprzętu.

Sky z udziałem Giby, Bruno, Gustavo i trenera Rezende
Fajne wykorzystanie siatkarzy, którzy po prostu wcielili się w rolę aktorów. Muszę przyznać, że wypadli całkiem nieźle. Było mrocznie, czasami przerażająco, jedna nie na tyle by przełączyć na inny kanał.

W drugiej reklamie gwiazdą jest Giba

I świeża reklama Sky z Gibą podsumowująca jego karierę. Reklama ta jest zrobiona nad wyraz ciekawie. Mimo licznych sukcesów Brazylijczyka zostało to zgrabnie wkomponowane w bądź co bądź krótki spot reklamowy. Jeszcze na zakończenie kariery Giba spija śmietankę.

Monte z udziałem Bartosza Kurka
Pierwsza polska reklama tak dobitnie wykorzystująca polskiego siatkarza. Reklama mająca wbrew pozorom konkretne przesłanie, jest interesująca i zabawna. Dobrze wykonana, Kurek nie ma się czego wstydzić podobnie zresztą jak jego młodszy brat, który okazał się prawdziwą gwiazdą w tej reklamie. Myślę, że dla młodych widzów, dla których jest ona skierowana posiada ważne wartości, przede wszystkim niesie istotne przesłanie, że można zostać kimkolwiek się chce.

Pij Mleko z udziałem Katarzyny Skowrońskiej-Dolaty, Piotra Gruszki i Sebastiana Świderskiego
Po pierwsze reklama społeczna, po drugie świetnie zrobione. Nie potrzeba lepszej rekomendacji. Dla mnie osobiście zalicza się do czołówki polskich reklam, w której wystąpili sportowcy.

Na koniec o dwóch reklamach, które moim skromnym zdaniem są rewelacyjne! Mistrzowskie, mogę je oglądać i oglądać.

VakifBank z udziałem reprezentantek Turcji
Tureckie siatkarki ratują świat przed zagrożeniem. Niebywałe umiejętności pozwalają im odbijać meteoryt, tak aby ludzie byli bezpieczni. Świetna! Żywa i wartka akcja. Wykorzystano wiele siatkarek, co nie jest łatwe w reklamach, a mimo wszystko dało to porażający efekt. I oczywiście prosty, ale obrazowy slogan reklamowanego produktu, skoro siatkarki Turcji dbają o bezpieczeństwo świata, to Vakifbank najlepiej zadba o Twoje pieniądze.

Unilever z udziałem Bruno Rezende, Bernardo Rezende, Fernanda Venturini
K-A-P-I-T-A-L-N-A-! Doskonale łączy siatkarskie akcenty i techniczne zagrania z prywatnym życiem. Gdy dodamy do tego, jedną, wielką szczęśliwą rodzinę to co może być piękniejszego. A wiem, miła niespodzianka na koniec, która wyłamała się z siatkarskiej tradycji :D

Powyższe zestawienie pokazuje, jak mocno angażują swoich siatkarzy brazylijskie firmy. Brazylijczycy występują w największych kampaniach bardzo ważnych graczy na rynku, bowiem są to niezwykle poważne firmy: Unilever czy Sky wykładają olbrzymie pieniądze nie tylko sponsorując sport.

Mam nadzieję, że doczekam się czasów, kiedy tak często w reklamie będą występować polskie siatkarki i siatkarze. Oby wraz z reklamą Kurka, i Bartmana pojawiły się kolejne (jest też reklama z Zagumnym Orlenu, ale to z udziałem również innych polskich sportowców).

A Wy macie jakąś swoją ulubioną reklamę?. Jeśli ktoś widział inną reklamą to bardzo proszę o podzielenie się linkiem z chęcią obejrzę :)

11 komentarzy:

  1. Oj, ostatnia reklama wymiata, też ją bardzo lubię. Gdyby takie puszczali w przerwach na Polsacie, to może chętniej bym oglądała tą stację ;)
    Jeszcze tą reklamę pamiętam: http://www.youtube.com/watch?v=zFHxsCn726w

    Ciekawy post, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaqueline jest niesamowicie piękna i nawet gdyby reklamowała gumowe rękawiczki, to pewnie bym to oglądała bez końca. A reklama z tureckimi siatkarkami po prostu wymiata, pomysł i wykonanie świetne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł :)

    Reklama z tureckimi siatkarkami kosmicznie genialna, ta z rodzinką Rezende również :)
    Z naszych polskich siatkarskich reklam podobała mi się tylko ta z kampanią "Pij mleko, będziesz wielki". W reklamie Monte uwielbiam młodszego brata, bo Bartek jakoś mnie nie urzekł, natomiast Zbyszek w ogóle mnie nie chwyta za serducho ;)

    Oby było więcej siatkarskich reklam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jak Siatkara9519 pamiętam reklamę Plusa z siatkarzami.
    Widziałam też reklamy telefonii komórkowej z serbskimi siatkarzami - http://www.youtube.com/watch?v=ZH12Wl8Ndrg
    I świąteczna - http://www.youtube.com/watch?v=itR5bHKrpX0
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo dzięki :) Faktycznie o tej z Plusa to zapomniałem :)

    Ob dzięki za linki do serbskiego kierunku, przynajmniej wiem, że jeszcze tam korzysta się z usług siatkarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma za co. (Zawsze fajnie jest popatrzeć na tańczącego Ivana :P )
    Zapomniałam jeszcze o mini epizodzie Winiara -
    http://www.youtube.com/watch?v=9w--e76z1_U i reklamie siatkarzy ACH Volley - http://www.youtube.com/watch?v=sSd67kBfOmM
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A chciałam już pytać, gdzie Plus z siatkarzami, gdzie serbski Vip? Może teraz, Mateuszu, ciąg dalszy analizy? :) Ze świata sportu ciekawy pomysł na reklamę mieli też Austriacy z ich skoczkami. I przyznam szczerze, że w porównaniu z zagranicznymi reklamowymi produkcjami polskie wypadają blado. Najgorzej Okocim. Monte też szału nie robi, gra aktorska (reklamowa) Kurka tym bardziej (tak, tak, wiem, to sportowiec, ale naturalnością w tak zawiłym scenariuszu przebił chyba tylko reklamy Małysza z Teekanne i Bartmana z Okocimem, a to wielki wyczyn nie jest).
    PS: A jakiś przegląd reklam prasowych, outdoorowych będzie? Marzy mi się analiza reklam Stop Cafe :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaa tak skoczkowie z Austrii w reklamie - niezłe występy. Niestety polskie reklamy wciąż w tyle, choć ważne, że coraz więcej jest reklam, w których występują jednak sportowcy. To cieszy:) A jakość? Myślę, że w swoim czasie i krok po kroku będą lepsze. Zresztą u nas wszystko zawsze dociera z opóźnieniem, w tej branży jest nie inaczej.

    Reklamy prasowe? Niestety prędko ich nie będzie :P Nigdy nie mów nigdy :) Pomysł niezły, ale na razie skupiam się na analizowaniu profili polskich sportowców na facebooku i to zaprzątać mi będzie głowę do czerwca 2014 roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W koncu lepsi sportowcy niż Doda ;)

      Reklam prasowych ze sportowcami to akurat jest jak na lekarstwo. Bardziej wykorzystywany jest outdoor - kampania Stop Cafe swego czasu biła rekordy popularności... w internecie, natomiast Kurkowie z Monte atakowali mnie niemal z każdego bloku i wieżowca w stolicy, gdy ostatni raz (tzn. w maju, nie wiem, jak jest teraz) tam byłam.

      Facebookowe profile, powiadasz? Praca magazynierska? :) Ale bierzesz pod uwagę tylko te oficjalne (jakaś weryfikacja? Czy tylko na własnej ocenie tak wyglądających się opierasz?) czy wszystkie "słitaśne" fanpejdże również?

      Usuń
  9. Świeżynka - http://www.youtube.com/watch?v=rNBesz38TpA
    Powiedzmy, że to reklama ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już udało mi się ja obejrzeć :) Szału nie ma, ale lepszy Winiar niż Ibisz :D

      Usuń