niedziela, 25 sierpnia 2013

Osobisty ranking najlepszych siatkarzy świata!

Witajcie! Pewnie każdy z Was zapoznał się już z rankingiem najlepszych siatkarzy na świecie przygotowanym przez Przegląd Sportowy.   Lista ta wzbudziła moje wzburzenie, podobnie jak Jerzego Mielewskiego. Dlaczego? Na studiach uczono mnie, że najgorsze co może zrobić dziennikarz to dorabiania teorii do potwierdzenia swojej tezy. Mam wrażenie, że w tym przypadku tak było. Autor chciał udowodnić słabość reprezentacji Polski i stąd niska ocena polskich siatkarzy. Ponadto zastanawia mnie jakie były kryteria takie właśnie zestawienia? Przecież jedni grają tylko w klubach, inni pokończyli reprezentacyjne kariery, a niektórych oceniano chyba tylko na podstawie ostatniego sezonu.

Dlatego też postanowiłem stworzyć swój ranking najlepszych na świecie. Oczywiście jest on subiektywny. Po uwagę brałem jednak występy siatkarzy podczas imprez siatkarskich z drugiej dekady XXI w.

Rozgrywający
1. Bruno Rezende (Brazylia)
2. Luciano de Cecco (Argentyna)
3. Mikko Esko (Finlandia)
4. Nikola Grbić (Serbia)
5. Paweł Zagumny (Polska)
6. Siergiej Grankin (Rosja)
7. Dragan Travica (Włochy)
8. Łukasz Żygadło (Polska)
9. Georgi Bratojew (Bułgaria)
10. Valerio Vermiglio (Włochy)

Przyjmujący
1. Osmany Juantorena (Kuba/Włochy)
2. Murilo Endres (Brazylia)
3. Siergiej Tietiuchin (Rosja)
4. Cristian Savani (Włochy)
5. Matej Kazijski (Bułgaria)
6. Michał Winiarski (Polska)
7. Bartosz Kurek (Polska)
8. Matthew Anderson (USA)
9. Earvin Ngapeth (Francja)
10. Leon Venero Wilfredo (Kuba)

Atakujący
1. Maksim Michajłow (Rosja)
2. Ivan Miljković (Serbia)
3. Igor Omrcen (Chorwacja)
4. Leandro Vissotto (Brazylia)
5. Cwetan Sokołow (Bułgaria)
6. Gyorgy Grozer (Niemcy)
7. Liberman Agamez (Kolumbia)
8. Clayton Stanley (Rosja)
9. Jan Štokr (Czechy)
10. Ivan Zajcew (Włochy)

Środkowi
1. Lucas Saatkamp (Brazylia)
2. Dmitrij Muserski (Rosja)
3. Robertlandy Simon (Kuba)
4. Aleksander Wołkow (Rosja)
5. Sidao (Brazylia)
6. Marko Podraščanin (Serbia)
7. Piotr Nowakowski (Polska)
8. Dragan Stanković (Serbia)
9. David Lee (USA)
10. Seyed Mohammad Mousavi (Iran)

Libero
1. Sergio Dutra (Brazylia)
2. Hubert Henno (Francja)
3. Jean-Fracois Exiga (Francja)
4. Krzysztof Ignaczak (Polska)
5. Aleksiej Wierbow (Rosja)
6. Todor Sałparow (Bułgaria)
7. Richard Lambourne (USA)
8. Alexis Gonzalez (Argentyna)
9. Mario (Brazylia)
10. Paweł Zatorski (Polska)

Tak się przedstawiają moje "10". Niestety na pozycji atakującego nikt się zmieścił. Zibi był blisko, ale do najlepszych wciąż brakuje. W większości przypadków miejsca podparte były statystykami i rankingami dostępnymi na stronie FIVB oraz także innych źródłach internetowych np. wikipedia :)

7 komentarzy:

  1. Nie ukrywam, że zaskoczyłeś mnie takim rozstawieniem swoich "ulubieńców". Ja rzecz jasna troszkę bym to pozmieniał, ale zgadzam się z Tobą co do pozycji rozgrywającego. Bruno Rezende zasługuje na tytuł najlepszego!

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się co do rozgrywających, Bruno rzeczywiście jest najlepszy. Lecz uważam, że wyżej w ranking przyjmujących powinien być Anderson, bo on jest według mnie doskonałym siatkarzem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z kilkoma pozycjami się zgadzam, z kilkoma nie, co jest chyba normalne. Zawodników na pierwszych miejscach ustawiłabym tak samo, choć trochę wahałabym się na pozycji przyjmującego. Murilo i Juantorena to różni gracze i nie wiem jak spisywałby się kubański przyjmujący, gdyby grał i w kadrze i w klubie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście święta racja to jest dylemat, ale tego jak spisałby się Juantorena w kadrze nie dowiemy się, aczkolwiek przez cały sezon w klubie spisuje się dobrze. Zresztą w przypadku przyjmujących był największy problem, miejsc było tylko 10 a siatkarzy, aby w niej się znalazło znacznie więcej. W takim przypadku w dużej mierze poza umiejętnościami i statystykami liczył się po prostu mój stosunek do tej osoby, co zupełnie jest odczuciem subiektywnym. Aczkolwiek cieszy mnie, że jednak sporo moich typów pokrywa się zarówno z Maggie_volley jak i Siatkarą9519

    OdpowiedzUsuń
  5. Przegapiłam tekst, zdołałam zapoznać się tylko z czystym rankingiem. Zdecydowanie PS miał jakieś kompleksy, tak układając ten ranking. Czy to ranking za ostatni miesiąc czy ogólny? Wydaje mi się, że ten drugi, a w takim razie to nasi przyjmujący nie upadli jeszcze aż tak nisko, środkowi nie są w aż tak kiepskiej formie, a Igle (Mateuszu, zapomniałeś wyboldować;) to z urzędu należy się miejsce co najmniej 1-2 pozycje wyżej. Natomiast wg mnie Zibiemu to jednak nieco brakuje do najlepszych, w moim zestawieniu to chyba prędzej Wlazłemu - mimo wszystko - niewiele by brakowało do 10 (za całokształt).

    PS: U mnie w komentarzach znajdziesz jeszcze jedną motywację, tym razem ze świata sportu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe zestawienie... w większości się z nim zgadzam jednak na pozycji przyjmującego na 10 miejscu znalazłby się Michał Kubiak, bo to na prawdę świetny gracz ma już za sobą dobry sezon, a na pozycji środkowego Marcina Możdżonka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje zestawienie podoba mi się o wiele bardziej niż Przeglądu Sportowego - chociaż może kilka pozycji zamieniłabym miejscami.

    OdpowiedzUsuń