czwartek, 25 kwietnia 2013

Pomocna dłoń dla Makowskiego

Cześć! Sporo miałem czasu na oswojenie się z myślą o nowych trenerze polskich siatkarek, a mimo wszystko po wtorkowej konferencji PZPS-u jakoś nie mogłem dojść do siebie. Oficjalnie Piotr Makowski został trenerem reprezentacji. Oczywiście, że się nie cieszę, kłamstwem byłoby gdybym napisał inaczej. Moje zdanie na ten temat ukazywało się już we wcześniejszych postach, po raz ostatni tu, a wcześniej tu i tu.

Prezes i jego świata pozostali głusi na głosy przede wszystkim siatkarek, ale też kibiców tej dyscypliny. Teraz jednak, nic już nic nie można zrobić. Ewentualnie czekać, aż Makowskiemu powinie się noga i będzie okazja dla nowego trenera. Tylko czy będą lepsi (a właściwie, czy PZPS wie, że tacy są!)? Powątpiewam, podobnie jak w sukces Makowskiego. Jeśli się pomylę to ukłonię się w pas i przeproszę, na razie jestem nastawiony mało optymistycznie. Zresztą, poprzednie decyzje PZPS-u  nie był lepsze. Apelowałem, aby zwolnić Matlaka po ME 2009 - nic z tego, błagałem, żeby nie dawać kadry Świderkowi. Jak grochem o ścianę.Teraz z wyborem Makowskiego było podobnie.

Jednak Makowski trenerem został i basta. Niestety już mam pewne obawy, że dobrze nie będzie. Dlaczego? Po doborze współpracowników. Kosmol drugim trenerem? To ja nie mam pytań. Ale jaki pierwszy trener, taki drugi trener (co ciekawe, Anastasi współpracuje z Gardinim, McCutcheon jak prowadził kadrę USA to miał Kiraly'ego). A my mamy kogo? Nie wiem? Serio piszę :( Niestety

Fot. PAP
Wiem, bije ode mnie optymizm nie ma co, ale trudno się go doszukiwać. Może w inny sposób pomogę reprezentacji i wyślę powołania dla siatkarek, bo Makowski za wiele do obserwacji przyszłych kadrowiczek nie miał czasu. Drogi trenerze wyciągam do Pana pomocną dłoń! Szeroka kadra powinna przedstawić się następująco:

Rozgrywające:
Katarzyna Skorupa, Joanna Wołosz, Ewelina Tobiasz,

Środkowe:
Maja Tokarska, Justyna Łukasik, Agnieszka Bednarek-Kasza, Berenika Okuniewska, Monika Martałek, Gabriela Wojtowicz (gdy poprawi zagrywkę!),

Atakujące:
Katarzyna Skowrońska-Dolata, Katarzyna Zaroślińska, Katarzyna Konieczna, Zuzanna Czyżnielewska,

Przyjmujące:
Anna Werblińska, Karolina Kosek, Anna Grejman, Koleta Łyszkiewicz, Bogumiła Pyziołek, Aleksandra Wójcik,

Libero:
Mariola Zenik, Paulina Maj.

Panie Makowski to siatkarki najlepsze, najlepiej rokujące, jednym słowem te, które mogą wywalczyć awans i pojechać do Rio. Czas postawić na młode zawodniczki, nawet kosztem słabszych wyników. To mieszanka młodości z doświadczeniem (a nie na odwrót).

Drobny komentarz do mojego wyboru:

Rozgrywające:
Nie ma żadnych wątpliwości, to najlepszy wybór. Skorupa to numer jeden, Wołosz to numer dwa. Można było dać Bełcik, ale lepiej postawić na Wołosz.

Środkowe:
Niby nie ma problemu, ale jednak jest. Mianowicie taki, że środkowych mamy spore, ale przeciętne. Najlepsza środkowa w lidze to Julia Szeluchina, ale za dużą z nią problemów, więc trzeba sobie odpuścić. Furorę zrobiła Łukasik i w kadrze też trzeba na nią postawić (nie mogę tego nie napisać: dobrze, że Matlaka już nie ma w Atomie, bo tej dziewczynie nie dałby szans, uwziął się na jakąś Bułgarkę, zamiast zaufać Łukasik - kunszt Matlaka).

Atakujące:
Tutaj także wątpliwości być nie mogło. Skowrońska-Dolata ma grać pierwsze skrzypce, Zaroślińska jako rezerwowa to dobra opcja.

Przyjmujące:
Tu prawdziwa rewolucja. Trzeba szukać lewego skrzydła, wśród młodych. Pozycja Werblińskiej jest niekwestionowana. Grejman, Łyszkiewicz, albo Wójcik. Mają grać nawet kosztem porażek, przyjdzie czas, że to zaprocentuje.

Libero:
Tak ma być, koniec i kropka. Mariola to Mariola, a teraz zaczyna wracać do najlepszej dyspozycji.

PS Kadetki na razie zostawiłbym w spokoju. Poczekajmy rok-dwa, co się stanie w kategorii juniorek. Pozostaje tylko dbać o talenty i czekać na prawdziwą eksplozję!

5 komentarzy:

  1. Tak sie ciesze ze Makowski został trenerem siatkarek bo lepszego od niego by nie mieli. Zgadzam z twioimi wybórami do składu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, ale mało obiektywizmu w Pana wypowiedzi. Takie moje odczucie ;-)

    "Najlepsza środkowa w lidze to Julia Szeluchina, ale za dużą z nią problemów, więc trzeba sobie odpuścić" - jaki to argument?

    "Tak ma być, koniec i kropka. Mariola to Mariola, a teraz zaczyna wracać do najlepszej dyspozycji" - to samo, co wyżej.

    "Przyjmujące:
    Tu prawdziwa rewolucja. Trzeba szukać lewego skrzydła, wśród młodych", później "Kadetki na razie zostawiłbym w spokoju. Poczekajmy rok-dwa, co się stanie w kategorii juniorek. Pozostaje tylko dbać o talenty i czekać na prawdziwą eksplozję!".
    Prawdziwą eksplozję już w tym roku mieliśmy, ponieważ jak zapewne Pan wie, nasze kadetki zdobyły złoty medal Mistrzostw Europy.

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz :) Ja natomiast odniosłem wrażenie, że zostałem potraktowany tak, jakbym siatkówką zajął się od wczoraj. Tak nie jest. Dlatego kilka słów wyjaśnienia.

      Co do Julii Szeluchiny. Przede wszystkim chodziło mi o wiek (34 lata) to trochę sporo, jeśli mamy budować kadrę na Rio. Trzeba w tym wypadku postawić na młode, niż na kogoś, kto zagra rok czy dwa. I po drugie nie wiadomo jak sytuacja wygląda z jej grą w samej kadrze. Obywatelstwo polskie posiada, w kadrze Ukrainy też nie występowała od kilku lat, nie wiadomo jednak, czy nie trzeba dogadać się z ukraińskim związkiem (podobnie jak teraz taka sytuacja miała miejsce w sprawie Oliega Achrema). O takie chodziło mi problemy :)

      Co do Marioli. Moi stali czytelnicy wiedzą, że mam do niej po prostu słabość i jak bardzo bym się starał, to i tak obiektywizmu będzie niewiele.

      I na koniec przyjmujące. Trzeba postawić na młode, grające w OrlenLidze, czyli Grejman czy Łyszkiewicz.

      Oczywiście, że wiem o naszych złotych kadetkach i dlatego o tym wspomniałem. Pojawili się już tacy, którzy chcieliby je widzieć w kadrze seniorek. Uważam, że na razie jest za wcześnie, dajmy tym dziewczynom spokojnie popracować w ich kategorii wiekowej i niech udowodnią swoją wartość w kolejnych imprezach mistrzowskich. Ja trzymam kciuki, bo z pewnością z tego rocznika będą przyszłe gwiazdy naszej seniorskiej siatkówki (nie bez kozery mówi się, że Damaske to talent na miarę Gosi Glinki).

      Mam nadzieję, że wyjaśniłem o co mi chodzi.
      PS Nie żaden Pan, tylko Mateusz :)
      PS 2 Założeniem bloga, nie tylko tego, ale ogólnie jest fakt, że posiada on charakter osobisty, ich rolą jest przedstawienie światopoglądu autora.

      Również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Miło mi ;-) Wydaję mi się, że moją wypowiedź mogłeś potraktować nieco jako atak na swoją osobę, a nie miałem takiego zamiaru, zatem jeżeli czymś uraziłem, to przepraszam ;-)

      Dziękuję za wyjaśnienie i rzecz jasna zgadzam się z tym wszystkim, co napisałeś ;-)

      Usuń
  3. Broń Boże! Każdy ma prawo wypowiedzieć swoje zdanie i z przyjemnością czekam na komentarze nie muszące się zgadzać z moją opinią :)

    Jeśli natomiast mogę coś wyjaśnić, to robię to bez żadnego problemu :)

    Teraz przynajmniej mamy jasność i każdy jest usatysfakcjonowany :D

    OdpowiedzUsuń