sobota, 6 października 2012

Subiektywny ranking najciekawszych transferów do PlusLigi w sezonie 2012/2013

PlusLiga wystartowała. Sezon 2012/2013 zapowiada się ekscytująco, choć niektórzy fachowcy podkreślają, że w przerwie sezonowej do kraju nad Wisłą nie zawitały gwiazdy światowej siatkówki. Poniżej ranking najciekawszych moim zdaniem transferów zagranicznych, jakie dokonały drużyny przed sezonem.

5.Elvis Contreras (ZAKSA Kędzierzyn-Koźle)
Ma zdecydowanie dodać mocy uderzeniiom z lewego skrzydła w ekipie kędzierzyńskiej ZAKSY. Dawno tego zawodnika nie miałem okazji oglądać. Choć kojarzę go z czasów, kiedy potrafił w pojedynkę roztrzaskać rywala gromadząc powyżej 20 punktów .  Mam nadzieję, że na emeryturę jeszcze za wcześnie. Zresztą trochę egzotyki nam się przyda. Contreras pochodzi z Dominikany. 

4.Simon Tischer (Jastrzębski Węgiel)
Nieodłączny problem Jastrzębskiego Węgla to pozycja rozgrywającego. Teraz za rozdzielanie piłek odpowiadać ma Simon Tischer,chyba najlepszy zawodnik jaki do tej pory się zameldował w tej ekipie. Zawodnik uznany i znany w świecie siatkarskim. Trudno jednak Niemca nazwać artystą, zresztą przecież do Niemiec – solidność, pracowitość i punktualność - rzemieślnik. 

3. Nikołaj Penczew (Effector Kielce)
A jeszcze kilkanaście dni temu w polskiej lidze nie byłoby ani Penczewa ani siatkówki w Kielcach. Na szczęście na kielecczyźnie znalazły się osoby, które chcą utrzymać tę dyscyplinę na najwyższym poziomie. Penczew ma być ważnym ogniwem tej drużyny. Wydaje się, że sporo może dać naszej lidze, choć sporo może też zyskać. Myślę, że po igrzyskach w Londynie Bułgar jest najlepiej rozpoznawalnym zawodnikiem w naszym kraju. Niestety. 
Fot. e-vive.pl

2. Jochen Schops (Asseco Rzeszów)
Jeszcze nie przyjechał do naszego kraju, jeszcze nie powąchał parkietu, a już na niemieckim atakującym była olbrzymia presja. Wszystkie oczy siatkarskiej Polski będą zwrócone na Niemca, który ma w ekipie zastąpić … Niemca. Schops został następcą Grozera. Choć nie wiadomo, bo sam Schops powtarza, że może zagrać na rozegraniu. Pisałem, już że cenię zawodników uniwersalnych i kreatywnych. Schops taki jest i takiego zawodnika w PlusLidze było nam potrzeba, szkoda, że kosztem Grozera.
Fot. wikipedia.pl

1. Matteo Martino (Jastrzębski Węgiel)
Hit czy kit? To okaże się po sezonie. Dla mnie nie ma to jednak większego znaczenia, bo… Martino to jeden z moich ulubionych siatkarzy. Ogromny talent włoskiej siatkówki, niesforny, wybuchowy etc. Wszyscy to wiedzą, ale dajmy mu szanse i cierpliwie obserwujmy. Zresztą nie ważne. Dla mnie to wspaniała okazja zobaczyć siatkarza z charakterem, ale też przeogromnymi możliwościami sportowymi. Jest ryzyko, jest zabawa. Czyż nie?
Fot. Sportowefakty.pl

4 komentarze:

  1. Podobny post, tyle że dot. Jastrzębskiego Węgla niedługo pojawi się u mnie :)
    Zacznę od Penczewa. Myślę że ten zawodnik wykazał się dużą odwagą przychodząc do klubu z tak niepewną sytuacją. Dlatego myślę, że na pewno będzie mu się "chciało". Z chęcią go poobserwuję. Schops będzie miał bardzo ciężkie zadanie. Szczerze mówiąc to mu współczuje. Bo już przed sezonem wiele osób powtarzało, że luki po Grozerze tak łatwo się nie wypełni (coś w tym jest). Dziś oglądałam chwilę mecz Rzeszowian i raczej widziałam na parkiecie cały czas Bartmana. Ale zobaczymy jak będzie dalej. Jesli chodzi o Jastrzębian, to zgodzę się, Tischer wirtuozem nie jest, ale jak napisałeś, jak do tej pory najlepszy (chociaż porównując z Thortonem to tak, Tischer jest wirtuozem). Martino. Wszyscy krzyczą: HIT! HIT! Jak będzie nie wiem? Byle nie tak jak zwykle. Swoją drogą jestem ciekawa. Zawodnik z charakterkiem, więc może być interesująco. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ogromny talent włoskiej siatkówki, niesforny, wybuchowy etc."
    "Dla mnie to wspaniała okazja zobaczyć siatkarza z charakterem (..)"

    No cóż, to w końcu Włoch ! A jak wiemy, im temperamentu nie brakuje :)

    Wydaję mi się, że największa odpowiedzialność spłynęła na Schopsa, W końcu nie będzie mu łatwo zastąpić Grozera, a wszyscy tego właśnie od Niego oczekują. Zresztą jak na razie, pokazuje się z dobrej strony, chociaż jest jeszcze za mało widoczny.

    Pozdrawiam :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku, jakoś żaden transfer mnie specjalnie nie zachwycił.
    Schopsa i Tischera miałam okazję oglądać na żywo i nie zwracają uwagi. Nie są to wybitni gracze, nie wyróżniają się na boisku, ale są solidni, wykonują swoją pracę.
    Cieszę się, że Penczew będzie grał w Polsce, bo już "wypatrzyłam" Go sobie podczas LŚ, ale nie dostawał za dużo szans do gry. Wydaje się być dużym talentem i mam nadzieję, że rozwinie skrzydła w Polsce.
    Osobiście jestem ciekawa jak wypalą Cala i Contreras. Cóż, liga wszystko zweryfikuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boisko zweryfikuje wszystko ;).
    Ale nie powiem, jetem ciekawa niektórych zawodników :)
    W tym roku "spektakularnych" transferów raczej nie było (no chyba, że Matteo Martino;)), ale ci zawodnicy, którzy przyszli, wydają się solidnymi graczami.
    Także nic, tylko oglądać :)

    OdpowiedzUsuń