poniedziałek, 17 września 2012

Aktywni w realu. Spotkajmy się naprawdę - mój projekt kampanii społecznej

Zgodnie z zapowiedzią opublikuję dziś projekt kampanii społecznej, który musiałem zrobić na zajęcia z Public Relations. Nie przedstawię go jednak w całości, bo nie ma to największego szansy, bowiem część rzeczy była mało istotna, inaczej rzecz precyzując byłaby nudna.

Z góry zakładam, że część rzeczy byłą zmyślona tj. daty, sponsorzy etc. Trudno również dopasować terminy wszystkich sportowców, a w mojej kampanii było to precyzyjnie określone, więc miłego przeglądania.

1. Analiza sytuacji wyjściowej
Aktywni w Realu to pierwsza odsłona kampanii społecznej zrealizowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Edukacji. Inauguracja kampanii rozpocznie się 1 czerwca 2012 roku i potrwa do 1 września 2012 roku. W kampanii społecznej czworo sportowców: Agnieszka Radwańska, Katarzyna Skowrońska-Dolata, Marcin Gortat i Robert Lewandowski w polskich miastach spotkają się z dziećmi i młodzieżą i odbędą z nimi specjalny trening.

W kampanii promującej aktywny tryb życia udział wezmą sportowcy, którzy w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu i w Warszawie zachęcać będą dzieci i młodzież do spędzania czasu aktywnie na świeżym powietrzu. Zorganizowane zostaną specjalne campy podczas, których sportowcy będą trenować z uczestnikami i promować zdrowy tryb życia. 

Tu był badania, statystyki, patronatach, budżecie etc. Mało istotne dla Was.  Kolejne punkty to dotychczasowy wizerunek w mediach, było też coś o mocnych i słabych stronach, szansach i zagrożeniach. 

2. Cele kampanii PR
* Zachęcenie dzieci do aktywnego spędzania wolnego czasu
* Walka z otyłością i nadwagą wśród dzieci i młodzieży
* Odciągniecie młodych ludzi od komputerów i Internetu
* Przeciwdziałanie cyberprzemocy i uzależnieniu przeciwko Internetowi
* Spowodowanie wzrostu zainteresowania młodych ludzi sportem
* Przekonanie młodych ludzi do aktywności fizycznej
* Przekonanie ludzi do wzięcia udziału w campach w ramach kampanii Aktywni w Realu
* Tworzenie pozytywnych opinii o kampanii Aktywni w Realu
* Propagowanie idei „sport to zdrowie”
* Zwrócenie uwagi rodzicom na problem otyłości i nadwagi
* Zasygnalizowanie rodzicom zainteresowania swoimi pociechami
* Tworzenie pozytywnych opinii o działalności Ministerstwa Sportu i Turystyki, Edukacji oraz PKOL i    sponsorów marki Powerade i 4F
* Przyciąganie inwestorów i umocnienie pozycji organizatorów
* Ochrona organizacji przed nieuzasadnionymi roszczeniami i sprawami karnymi
* Zwiększenie aktywności podmiotów, od których powodzenie imprezy jest uzależnione
 
Dalej sama nuda. Czyli o adresatach, strategii i taktyce.

3. Wnioski (część)
Wzrost zainteresowania kampanią społeczną pozwala zwiększyć świadomość rodziców, aby pilnowały i dbały o swoje dzieci. Organizacja campów i spotkań z gwiazdami sportu ma zachęcić młodych ludzi do aktywnego spędzania wolnego czasu i uprawiania sportu. Skutkiem pobocznych jest wychowanie ewentualnych następców mistrzów, którzy w przyszłości zostaną gwiazdami polskiego sportu. 

Organizacja campów:
  • 16 czerwca – camp z udziałem Agnieszki Radwańskiej w Krakowie
  •  23 czerwca – camp z udziałem Katarzyny Skowrońskiej-Dolaty w Bydgoszczy
  •   30 czerwca – camp z udziałem Marcina Gortata w Łodzi
  •   7 lipca – camp z udziałem Roberta Lewandowskiego w Poznaniu
  •   21 lipa – camp z udziałem Agnieszki Radwańskiej w Katowicach
  •   28 lipca – camp z udziałem Katarzyny Skowrońskiej- Dolaty w Gdańsku
  •   4 sierpnia – camp z udziałem Marcina Gortata w Olsztynie
  •   11 sierpnia – camp z udziałem Roberta Lewandowskiego we Wrocławiu
  •   25 sierpnia – wielki finał akcji. Spotkania z całą czwórką sportowców w Warszawie
Ramowa organizacja campu Aktywni w realu z udziałem Katarzyny Skowrońskiej -Dolaty w Gdańsku – 28 lipca 2012
9.00 – Weryfikacja uczestników, którzy zarejestrowali się na stronie internetowej aktywniwrealu.pl (uczestnicy muszą odpowiedzieć na jedno pytanie : Chcę trenować z (do wyboru Radwańska, Skowrońska-Dolata. Gortat, Lewandowski), ponieważ…). Maksymalnie 100 uczestników)
10.00 – Początek spotkania z Katarzyną Skowrońską – Dolatą (rozmowa z gwiazdą i pytania uczestników)
11.00 – 13.30 – Trening z Katarzyną Skowrońską – Dolatą
14.00 – Pamiątkowe zdjęcia i autografy gwiazdy dla uczestników
14.45 – Zakończenie imprezy

Ramowa organizacja wielkiego finału akcji Aktywni w realu w Warszawie – 25 sierpnia 2012
9.00  – Weryfikacja uczestników, którzy zarejestrowali się na stronie internetowej aktywniwrealu.pl (uczestnicy muszą odpowiedzieć na jedno pytanie : Chcę trenować z (do wyboru Radwańska, Skowrońska-Dolata. Gortat, Lewandowski), ponieważ…). Maksymalnie 300 uczestników.
10.00 – Spotkania z Agnieszką Radwańską, Katarzyną Skowrońską – Dolatą, Marcinem Gortatem i Robertem Lewandowskim (rozmowa z gwiazdami i pytania uczestników)
12.00 – Trening z gwiazdami (każdy sportowiec zbiera swoją grupę i wspólnie z nimi trenuje, nie ma możliwości przechodzenia z grupy do grupy)
15.00 – Pamiątkowe zdjęcia i autografy gwiazd dla uczestników
16.00 – Specjalny Mecz Gwiazd. Sportowcy rozegrają pokazowe mecze tenisa, siatkówki, koszykówki i piłki nożnej)
20.30 – Zakończenie imprezy

 I na koniec trochę grafiki. Także można się pośmiać z moich talentów :)

Strona www

 Plakat

Banner na stronę www

Koszulka

I na koniec musiałem napisać informację prasową. Poniżej ona. 
Kampania społeczna Aktywni w Realu jest wspólną inicjatywą Ministerstwa Edukacji, Sportu i Turystyki, Polskiego Komitetu Olimpijskiego mającą na celu przeciwdziałaniu otyłości i nadwagi u dzieci i młodzieży spowodowanej spędzeniem wielu godzin przed komputerem. Ta odsłona kampanii, która promować ma zdrowy i aktywny tryb życia młodych ludzi. W kampanii udział weźmie czworo polskich sportowców: Agnieszka Radwańska, Katarzyna Skowrońska - Dolata, Marcin Gortat i Robert Lewandowski, którzy w 9 miastach w całej Polsce zorganizują treningi dla dzieci i młodzieży. Sponsorami kampanii są firmy: Powerade i 4F. Kampania Aktywni w Realu potrwa od 1 czerwca do 1 września 2012 roku. Kampania została objęta honorowym patronatem Pani Prezydent RP Anny Komorowskiej. 

Kampania społeczna obecna będzie w prasie, radiu i telewizji. Punktem kulminacyjnym będą jednak spotkania polskich sportowców z młodymi ludźmi w 9 miastach w Polsce. Agnieszka Radwańska spotka się w Krakowie i Katowicach, Katarzyna Skowrońska-Dolata zagości w Bydgoszczy i Gdańsku, Marcin Gortat pojawi się w Łodzi i Olsztynie, a Robert Lewandowski pokopie piłkę w Poznaniu i Wrocławie. Wielki finał kampanii zaplanowany jest na 25 sierpnia w Warszawie, gdzie zjawi się całą czwórka sportowców, którzy prócz treningów rozegrają specjalne mecze w swoich dyscyplinach. Więcej informacji na stronie internetowej kampanii: aktywniwrealu.pl

3 komentarze:

  1. Ciekawe :) Jak oceniono Twój projekt :)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby było kiepsko to bym się nie chwalił :) Wylądowałem z piątką, więc chyba nie jest źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zatem wszystko jasne ! Gratulację :)

      Usuń