piątek, 27 lipca 2012

One, Two, Three. Hallo Londyn!

Na ten dzień czekałem cztery lata! Nie ma w tym krzty przesady, nie ma się czemu dziwić, bo igrzyska są raz na cztery lata. I kiedy zgasnął znicz olimpijski w Pekinie, ja już wtedy byłem myślami w Londynie. Doczekałem się, wreszcie startują XXX Letnie Igrzyska Olimpijskie. Te kilka godzinami, które dzielą nas przed otwarciem wywołują u mnie wielką radość, nie mogłem doczekać się tych igrzysk. Jestem optymistą i wierzę w polskich sportowców. Mam nadzieję, że to będą szczególne zawody, dla mnie, dla wszystkich tych, którzy kochają siatkówkę na co dzień, a nie od święta.

Krzysztof Kolumb pisał: "Złoto to cudowna rzecz! Kto je posiada, jest panem wszystkiego, czego pragnie. Za pomocą złota można nawet duszom wrota raju otworzyć".

Mam nadzieję, żeby polskiego złota było wiele, otwórzmy nasze wrota i spójrzmy, którzy z Polaków nas uszczęśliwią i sprawią, że zalejmy się łzami.

W styczniu, na 200 dni przed IO napisałem swoje typy, czas tę listę odrobinę zaktualizować i realnie ocenić szansę na godziny przed najważniejszą imprezą czterolecia. Wtedy typowałem 3 złote, 7 srebrnych i 7 brązowych medali. A teraz? Lista poniżej :)

Złoty medal:
Polscy siatkarze (bez komentarza, który wydaje się zbędny) - wcześniej brąz w moim typowaniu
Marcina Dołęga (podnoszenie ciężarów) - ostatnią szansę trzeba wykorzystać, a i rywali coraz mniej - wcześniej także złoto
Zofia Klepacka  - Noceti (żeglarstwo klasa RS:X) - na żeglarstwie się nie znam, ale wszyscy mówią, że Polka w ostatnim sezonie miażdżyła rywalki, więc jak nie złoto, to co? - wcześniej srebro
Czwórka podwójna bez sternika - "terminatorzy" i wszystko jasne - wcześniej złoto

Srebrny medal:
Adrian Zieliński (podnoszenie ciężarów) - mistrz świata, z formą mistrzowską, oby także z olimpijską - wcześniej srebro
Marta Walczykiewicz (kajak jedynka 200m) - srebro podczas ME daje spore nadzieję, zważywszy na fakt, że przed nią była tylko Węgierka - wcześniej srebrno
Przemysław Miarczyński (żeglarstwo klasa RS:X) - ostatnia szansa na przejście do historii, bowiem w Rio tej konkurencji już nie będzie - wcześniej srebro
Konrad Czerniak (pływanie, 100 dowolnym i motylkiem) - przegrać z Michaelem Phelpsem to żaden wstyd, wygrać z pozostałymi coś pięknego - wcześniej srebro
Tomasz Majewski (pchnięcie kulą) - złota obronić się nie uda, ale na podium będzie - wcześniej brąz
Anita Włodarczyk (rzut młotem) - była rekordzistka świata bez złota, Niemka będzie groźniejsza - wcześniej srebro
Piotr Siemionowski (kajak jedynka 200m) - mówi się, że jest najlepszym sprinterem świata, ale ściany pomagają gospodarzom, więc wygra Brytyjczyk (najgroźniejszy konkurent) - wcześniej brąz
Mateusz Polaczyk - (kajakarstwo górskie K-1 slalom) - srebro z MŚ daje przekonanie, że teraz będzie podobnie, może byłoby lepiej, ale przez te połamane wiosło... - wcześniej brak miejsca na podium

Brązowy medal:
Piotr Małachowski (rzut dyskiem) - gdyby nie ciągłe problemy zdrowotne, złoto byłoby realne. Dobrze, że ubył jeden konkurent to na brąz duże szanse - wcześniej srebro
Paweł Fajdek (rzut młotem) - trudno mówić o następcy Szymona Ziółkowskiego, bowiem ten jeszcze startuje i nie jest bez szans w walce o czołowe lokaty. Tegoroczny sezon należy jednak do młodzieńca, który już poprawił rekord życiowy, a gdzie tego nie czynić jeszcze lepiej, jak na igrzyskach? - wcześniej brak miejsca na podium
Magdalena Fularczyk/Julia Michalska (wioślarstwo, dwójka podwójna) - medal dla tej pary to obowiązek, w dorobku mają już medale z ME i MŚ, czas na pierwszy olimpijski krążek - wcześniej brąz
Mateusz Kusznierewicz/Dominik Życki (klasa Star) - na poprzednich IO było pechowe czwarte miejsce, teraz powinno być lepsze. Doświadczenie powinno zaprocentować - wcześniej brak miejsca na podium
Agnieszka Radwańska (tenis) - wbrew pozorom i wszystkim zapowiedziom o medal łatwo nie będzie i chociaż brąz będzie sukcesem, ponieważ drabinka nie jest łatwa. W ewentualnym półfinale Szarapowa, a wcześniej wcale nie łatwe rywalki - wcześniej brak miejsca na podium
Karolina Michalczuk (boks) -  multimedalistka MŚ, Amerykanie w swoich wyliczeniach dają jej brąz, wydaje się, że to może być jej czas. Chociaż w boksie olimpijskim łatwo nie jest. - wcześniej brak miejsca na podium

To byłoby na tyle. Bilans 4-7-6. Medali siedemnaście w poprzednim typowaniu było tyle samo. Ze składu wypadła pewniaczka medalowa - Maja Włoszczowska, szanse Pawła Wojciechowskiego, który cudem jedzie do Londynu są minimalne. Wolałem nie ryzykować i nie obstawiać szans szermierzy, w tym Sylwii Gruchały, drużyny florecistek, w lekkiej atletyce można coś jeszcze zgarnąć: Kszczot, Tymińska, może Rogowska - Pyrek? Na pływalni może także będzie więcej radości: Korzeniowski, Jędrzejczak, Kawęcki. Ponadto judo, zapasy badminton, tenis stołowy, nie można zapominać też o naszych plażowiczach, któzy przy dobrym losowaniu mogą stanąć na podium. Niespodzianki lubią się zdarzać, na takich imprezach w szczególności, ponieważ nie zawsze faworyci wygrywają, dlatego wszystko może się zdarzyć. I właśnie dlatego kochamy sport!

To są moje typy i moje prognozy, czy się sprawdzą? Oby tak i oby nie, tzn. oby nikt z mojej listy medalistów nie wypadł, a do niej dołączył, wtedy przeżyję tę gorycz porażki, że tak kiepsko wytypowałem.

Na czas Igrzysk Olimpijskich w Londynie postaram się dodawać posty codzienne. To pewne nowum specjalnie na czas trwania olimpijskiej rywalizacji. Będą to krótkie wpisy w stylu tych z portali społecznościowych. Moje przemyślenia, parę słów o tym co mi się podobało, a co nie w olimpijskim dniu. Mam nadzieję, że motywacji, a przede wszystkim czasu mi nie zabraknie!

Otwarcie XXX Igrzysk Olimpijski już dziś! Początek 22:00!

Do jutra, moi mili!
Fot. tvn24.pl

2 komentarze:

  1. Ej, ja bym dodała jeszcze Adama Kszczota, naszego biegacza na 800m bądź MARCINA Lewandowskiego ( ta sama kategoria ). Ja w nich wierzę, według mnie większe szanse ma Adam, ale Marcin też nie jest bez szans.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kszczot jest na mojej liście jako tzw. czarny koń

    OdpowiedzUsuń